DÜZCE’DE TRAFİK, MOTORSİKLET VE BİSİKLET YOLLARI ARTIRILMALI

Nüfusa oranla en yüksek motosiklet sayısına sahip ülke Vietnam, 58 milyon motosiklet var. Ardından Suudi Arabistan ve Umman dikkat çekici rakamlara sahip. Birçok marka geliştiren İtalya, Meksika 5 milyon civarında Bangladeş, Almanya ve Türkiye ise 4...

Gündem Yayın: 22 Temmuz 2025 - Salı - Güncelleme: 22.07.2025 14:55:00
Editör -
Okuma Süresi: 3 dk.
135 okunma
Takip EtGoogle News

Nüfusa oranla en yüksek motosiklet sayısına sahip ülke Vietnam, 58 milyon motosiklet var. Ardından Suudi Arabistan ve Umman dikkat çekici rakamlara sahip. Birçok marka geliştiren İtalya, Meksika 5 milyon civarında Bangladeş, Almanya ve Türkiye ise 4 milyon civarında motosiklet sayısı ile dikkat çekiyor.

Düzce'de açıklanan motorlu kara taşıtları 2025 yılı Haziran ayı verilerine göre kent genelinde toplam araç sayısı 154 bin 942 oldu. Kentte otomobilin yarısı kadar da motosiklet var.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılı Haziran ayı motorlu kara taşıtları verisini açıkladı. Türkiye genelinde 189 bin 237 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı. Düzce'de toplam araç sayısı da 154 bin 942 olarak açıklandı.

Düzce'de araçların cinsine göre dağılımı da şöyle gerçekleşti: Otomobil 71 bin 254, minibüs 2 bin 877, otobüs bin 551, kamyonet 20 bin 867, kamyon 5 bin 698, motosiklet 37 bin 625, özel amaçlı 559 ve traktör sayısı da 14 bin 511 adet olarak belirlendi.

Son yıllarda ülkemizdeki motosiklet sayısı o kadar ani bir şekilde arttı ki bu böyle devam ederse trafiğin görüntüsü Hindistan'dan hallice olacak. Peki hangi faktörler bu fitili ateşledi?

SON YILLARDA NE OLDU DA TRAFİKTEKİ MOTOSİKLET SAYISI ARTTI

Çok değil, bundan 5 sene öncesine kadar trafikteki motosiklet, mobilet ve türevleri araçlar bu yoğunlukta değildi. Sonra pek çok faktör nedeniyle daha önce eşi benzeri görülmemiş şekilde önümüz, arkamız, sağımız, solumuz motosikletlerle doldu.

Nereye baksak o rahatsız edici motor sesini duyuyoruz artık. Kuralsızlık da diz boyu olunca yayalar olarak yollarda rahatça yürüyemez olduk. Peki bu durum nereye kadar böyle gidecek?

Otomobil almamız gereken fiyatlara anca motosiklet alabiliyoruz. Aslında bir otomobilin fiyatı şu anki motosiklet fiyatlarından bile daha ucuz olmalıydı. Kur farkı, yükselen enflasyon derken fiyatlar da aldı başını bitti ve trafikteki motosikletli sayısında ciddi bir artış yaşandı.

38 Avrupa ülkesi arasında kişi başına düşen araç sayısının en düşük olduğu ülkenin Türkiye olması da bu sorunu net bir şekilde gösteriyor. Üstelik bu araçların %51'i 10 yaş ve üzerinde. 20 yaş üstü araçların oranı %27. Yani kötü ekonomi nedeniyle yaşlı arabaları kullanmak zorunda kalıyoruz.

Yine ekonominin etkisiyle yakıt fiyatları da rekor üstüne rekor kırınca insanlar "daha az yakan" araçlara yöneldi.

Haliyle motosikletlere olan talep arttı. Hatta bir dönem bu pahalılık nedeniyle insanların önemli bir kısmı, otomobilleriyle işe gitmekten vazgeçip toplu ulaşıma yöneldi; kimileriyse motosikleti tercih etti.

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.