İHRACATÇI HEDEFE KİLİTLENDİ: HİNDİSTAN'DA TANITIM ATAĞI
Düzce’de önemli bir geçim kaynağı olan ancak son yıllarda fiyattan yana üreticisinin yüzünü güldürmeyen fındığını, yurt dışı pazarında tanıtma faaliyetleri devam ediyor.
Bu kapsamda son dönemde Türk fındığının Hindistan'da tanıtılması çalışmaları hızlandı.
4 milyon insanın doğrudan veya dolaylı olarak geçimini temin ettiği fındık, Türkiye'nin en önemli tarımsal ürünü olarak öne çıkıyor. Tarım arazilerinin yüzde 85'inde fındık ekili olan Düzce, ülke genelinde fındıkta alan olarak 6, üretim olarak ise 5. sırada yer alıyor.
Geçmişte ‘Yeşil altın’ olarak anılan fındık, son yıllarda üreticisine kazandırmıyor. Tarlada ter döken fındık yetiştiricileri, emeğinin karşılığını alamazken, her daim karda olan ihracatçı yeni pazar arayışlarına devam ediyor.
Türk fındığının, Hindistan'da tanıtılması amacıyla başlatılan çalışmaların sürdürüldüğü bildirildi.
Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KFMİB)'nden yapılan yazılı açıklamada, Hindistan pazarına büyük önem verildiği belirtildi.
Açıklamada, Hindistan'a yönelik fındık ihracatının artırılması amacıyla Ticaret Bakanlığı'nın destekleriyle Karadeniz ile İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birlikleri tarafından tanıtım projelerinin devam ettiği kaydedildi.
Eylülden bu yana Hindistan'da birçok etkinlik, festival ve fuarlara katılım sağlandığı vurgulanan açıklamada, yine sosyal medya platformları sayesinde milyonlarca kişiye ulaşıldığı aktarıldı.
Hindistan'ın, Türk fındığının en büyük pazarlarından biri yapılmasının amaçlandığına dikkat çekilen açıklamada, "Fındık ihracatçıları tarafından yürütülmekte olan uzun soluklu tanıtım projesinin 2027 yılı sonuna kadar devam etmesi planlanıyor." ifadeleri kullanıldı.