DÜZCE’DE 1. TIBBİ ACİL ÇAĞRI YÖNETİMİ EĞİTİMİ DÜZENLENDİ
112 Acil Çağrı Merkezleri’nde tıbbi acil çağrı yanıtlayan ve ambulans yönlendiren Komuta Kontrol Merkezi personeline yönelik 25-28 Şubat 2025 tarihleri arasında Düzce’de 1. Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi (Sağlık Komuta Kontrol Merkezi) Eğitimi düzenlendi.

Türkiye’de Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi’nde standardizasyon sağlama amacı ile İl Ambulans Servisi Başhekimliği koordinasyonunda düzenlenen eğitimde, Komuta kontrol merkezinin çalışma sistemi ve kuralları, tıbbi acil çağrı yönetimi, telefon iletişimi, özel arama gruplarına yaklaşım, ambulans çeşitleri ve acil sağlık araçları, nakil koordinasyonu, olağanüstü durum yönetimi, yazılım ve haberleşme sistemleri, stres yönetimi, etik kurallar ve gerektiğinde telefonda ilk yardım müdahalelerini yönlendirebilmeleri için tıbbi acil çağrı algoritmalarının bulunduğu teorik ve pratik konular ele alındı.
Düzce’de ilk defa gerçekleşen 4 gün süren eğitim; 5 Eğitmen, 12 katılımcı (7 doktor, 3 ATT,2 SM) eşliğinde; 12 sunum, 2 vaka tartışması, 2 oyunlaştırma ve 12 vaka simülasyonu ile tamamlandı. Eğitime katılan personellere katılım belgeleri İl Sağlık Müdürü Dr. Yasin Yılmaz tarafından takdim edildi.