DÜZCE İTFAİYESİ’NDEN HAYATİ ÇAĞRI

Düzce Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, acil durumlarda hızlı ve doğru müdahale için ihbar verme sürecinde dikkat edilmesi gereken önemli noktalarla ilgili uyarılar yaptı.

Gündem Yayın: 12 Şubat 2025 - Çarşamba - Güncelleme: 12.02.2025 12:19:00
Editör -
Okuma Süresi: 2 dk.
111 okunma
Takip EtGoogle News

Asılsız ihbarların, gerçek acil durumlarda müdahale süresini uzattığı belirtilerek, vatandaşların doğru ve net bilgi vermeleri gerektiği vurgulandı.

 

Belediyeden yapılan açıklamada, Düzce 112 Acil Çağrı Merkezi’nde görevli İtfaiye 112 Birim Sorumlusu İbrahim Yıldırım, acil durumlar sırasında doğru ve hızlı müdahale için ihbar verme sürecinde dikkat edilmesi gereken önemli noktalara değindi. Açıklamada görüşlerine yer verilen Yıldırım, sakin olunması gerektiğini vurgulayarak, “112’yi aradığınızda net ve doğru bilgi vermek, olay yerine en hızlı şekilde ulaşmamız için son derece önemlidir. İhbar verme sürecinde panik yapmadan, kısa ve net bir şekilde bilgi aktarılmalıdır.” ifadelerini kullandı.

Yıldırım, ihbar verildikten sonra ihbarcı cep telefonlarının meşgul edilmemesi ve ulaşılabilir olması gerektiğini belirterek, olay mahallinde bir değişiklik ya da ek bir durum meydana gelmesi durumunda mutlaka 112’ye tekrar bilgi verilmesi uyarısında bulundu.

“Asılsız ihbarlar ekiplerimizin zaman kaybetmesine yol açabilir”

Asılsız ihbarların, gerçek acil durumlarda müdahale süresini uzatabileceğine dikkat çeken Yıldırım, şunları kaydetti: “Asılsız ihbarlar, gerçek bir acil durumda yardım ekiplerimizin zaman kaybetmesine yol açabilir. Bu nedenle asılsız ihbarlardan kaçınmak çok önemlidir. 112 Acil Çağrı Merkezi, yalnızca gerçekten yardım gerektiren acil durumlar için vardır.”  

Vatandaşları daha duyarlı olmaya davet eden İtfaiye 112 Birim Sorumlusu İbrahim Yıldırım, açıklamasını şöyle noktaladı: “Çalışanlarımızın amacı, en hızlı şekilde vatandaşlara yardım sağlamaktır. İhbar verildiğinde, doğru ve açık bilgilerle olay yerine ulaşmamız çok daha kolay ve hızlı olacaktır. İhbar verme sırasında doğru bilgilerin verilmesi, acil durumlarda can ve mal kaybını önlemek adına büyük önem taşımaktadır. Sağduyu ve doğru bilgi, hayat kurtarır.”  

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.