dini sohbet sohbet dini chat cinsel sohbet emlak seviye 5 su böreği sipariş galeri yetki belgesi nasıl alınır yalama taşı dijital pazarlama ajansı oyun haberleri İstanbul evden eve nakliyat ankara güneş enerjisi kurumsal web hizmetleri

‘DÜNYADA BİZ DE VARIZ!’ DİYELİM

Düzce Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde düzenlenen Marka, Patent ve Coğrafi İşaretler Bölgesel Bilgilendirme Semineri’nde konuşan Düzce Valisi Selçuk Aslan, “Ekonominin kendi gerçek dinamiklerine göre oyuna girmek zorundayız. Yoksa emek sarf ...

Gündem Yayın: 20 Aralık 2024 - Cuma - Güncelleme: 20.12.2024 15:48:00
Editör -
Okuma Süresi: 8 dk.
61 okunma
Takip EtGoogle News

Düzce Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde düzenlenen Marka, Patent ve Coğrafi İşaretler Bölgesel Bilgilendirme Semineri’nde konuşan Düzce Valisi Selçuk Aslan, “Ekonominin kendi gerçek dinamiklerine göre oyuna girmek zorundayız. Yoksa emek sarf eden biz oluruz, kaymağı yiyen bir başkası olur. Daha çok üretelim, daha iyi markalaşalım, “Dünyada biz de varız!” diyelim.” dedi. Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Erdoğan Bıyık ise, “İlimizdeki coğrafi işaretli ürünlerin ekonomik değere dönüşmesini hedefliyoruz.” diyerek markalaşmanın önemine dikkat çekti.

Düzce TSO, Düzce’de bir ilke daha imza attı. Ürünlere katma değer sağlayan markalaşmanın öneminin her geçen gün arttığı günümüzde, Düzce TSO tarafından Marka, Patent ve Coğrafi İşaretler Bölgesel Bilgilendirme Semineri düzenlendi. Düzce Ticaret ve Sanayi Odası’nın organizasyonu ve ev sahipliğinde, TOBB, Düzce Üniversitesi, Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ve özel bir firma iş birliğiyle düzenlenen seminer, Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Seminere Düzce Valisi Selçuk Aslan, Türkiye Paten ve Marka Kurumu Başkanı Prof. Dr. Muhammed Zeki Durak, Düzce TSO Başkanı Erdoğan Bıyık, protokol üyeleri, TSO Meclis Üyeleri ve iş dünyasından birçok isim katıldı.

Bıyık: Düzce’nin coğrafi işaretli ürünlerini ekonomik değere dönüşmesini hedefliyoruz

Seminerin açılış konuşmasını yapan Düzce TSO Başkanı Erdoğan Bıyık, markalaşmanın önemine dikkat çekerek, “İlimizin, nitelikli ve katma değeri yüksek sanayi kuruluşlarının yanı sıra, muhteşem bir doğası ve bereketli toprakları var. Biz de oda olarak bir taraftan sanayici üyelerimizin dijital ve yeşil dönüşümüne odaklanırken, diğer taraftan da tarım ve turizm konusunda çalışmalara da ağırlık veriyoruz. Bu bağlamda, ilimizin tanıtımına ve kalkınmasına katkıda bulunmak adına ‘Düzce’ye Gelsene’ ve ‘Düzce’den Alsana’ web portallarını hayata geçirdik. Bu portallar sayesinde ilimizdeki coğrafi işaretli ürünlerin ekonomik değere dönüşmesini hedefliyoruz.” dedi.

“Tarımsal alanda projeler gerçekleştiriyoruz”

Düzce TSO olarak tarımsal alanda projeler yürüttüklerini hatırlatan Bıyık, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Tarımsal faaliyetler konusunda paydaş kurumlarımız ile projeler geliştiriyor, üreticilerimizin markalaşma ve bilinçli üretim konularında gelişimlerine katkı sağlamaya çalışıyoruz. Fındık Üreticilerinin Mikro İşletmelerine Dönüşümü projemiz tamamlanmak üzere. Proje kapsamında Düzce Üniversitesi Fındık Araştırma Merkezi’ne model fındık fabrikası kurduk. Bu fabrika ile üreticilerimiz kendi ürünlerini kabuklu olarak değil işlenmiş ve katma değeri yükselmiş ürün olarak piyasaya sürebilecekler.  Bunun haricinde, TOBB’un tüm ülke genelinde başlatmış olduğu Tarımda Kadın Eli projesini biz oda olarak farklılaştırmak ve geliştirmek istedik. Projeye dahil olan kadınlarımıza çeşitli tarımsal faaliyetler konusunda eğitim, danışmanlık ve mentörlük çalışmaları yürütüyoruz. Tabii sadece üreticilerin olması tarımın gelişmesinde yeterli olmayacak. Tarım Müdürlüğümüz ve diğer paydaş kurumlarımız bugüne kadar 15 ürüne coğrafi işaret kazandırmış durumda. Biz de oda olarak hali hazırda ticarileşmiş ve coğrafi işaret almış bir ürün olan kestane balına AB coğrafi işaret kazandırmayı amaçladık. Yaptığımız saha araştırmalarında ilimizde 400 tondan fazla kestane balı üretildiği bilgisine ulaştık. Şu anki güncel rakamlar ile yaklaşık 700 milyon TL’lik bir hacimden bahsediyoruz. Bu ürünlerimiz ihraç edilebiliyor olsa bu rakam en az iki katı olacak ve üreticilerimiz daha fazla kazanarak ekonomik olarak güçlenecek. Biz de bu amaçla ilk olarak Düzce Kestane Balı için yine Tarım İl Müdürlüğü’müzün ve Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’mızın katkılarıyla AB Coğrafi İşaret başvurusunda bulunduk. Takibini yapıyoruz. İnşallah en kısa zamanda ilimize ve üreticilerimize AB Coğrafi İşaret Tescili’ni kazandırmış olacağız. Markalaşmak, ürünlerimizi katma değeri yüksek ticari ürünlere dönüştürmenin en önemli adımı. Burada çok kıymetli misafirlerimiz bizlerle marka, patent ve coğrafi işaretler konularında çok kıymetli bilgiler paylaşacak. Başta Türk Patent ve Marka Kurumu Başkanımız sayın Prof. Dr. Zeki Durak olmak üzere programımıza icabet eden tüm kıymetli misafirlerimize ve katılımcılarımıza teşekkür ediyoruz. Seminerimizin ilimize ve bölgemize hayırlar getirmesini temenni ediyoruz.”

Durak: Düzce’ye ait 15 adet tescilli ürün bulunuyor

Bıyık’ın ardından kürsüye çıkan Türkiye Paten ve Marka Kurumu Başkanı Prof. Dr. Muhammed Zeki Durak ise, Düzce’nin 15 tane tescilli markasının olduğunu söyledi. Durak, şu ifadeleri kullandı:

“Özellikle Düzce Valisi Selçuk Aslan’a teşekkür etmek istiyorum. Coğrafi işaretler hepimize mani olmuş değerler olduğu için hep birlikte bir çalışmanın sonucu olarak, bu meyveleri inşallah yakın zaman da toplamaya başlayacağız. Düzce iline ait 15 adet tescilli coğrafi işarette bulunmaktadır. Düzce patent başvurularında Türkiye’de 34.sırada Karadeniz bölgesinde 18 il arasında 8. sıradadır. Marka başvurularında Türkiye’de 33., Karadeniz Bölgesi’nde ise 4. sırada, tasarım başvurularına baktığımız zaman ise Türkiye’de 34. sırada Karadeniz Bölgesi’nde de 6. sırada yer almaktadır. “

Vali Aslan: Emek sarf eden biz, kaymağını yiyen başkaları olmasın

Düzce Valisi Selçuk Aslan da Düzceli girişimcilerin üretime değer vermesi gerektiğinin altını çizerek, “Bu konu oldukça önemli. Var olan potansiyellerimizin önce tescillenmesi, akıllı davranarak tescillediğimiz potansiyelimizin markalaştırılması, marka sitemi üzerine pazarlanması gerçek anlamda kazancın elde edilmesi sonucunu doğurmakta. Ama neyi üretiyoruz, markalaşan birilerinin adına fason üretiyoruz. Ekonominin kendi gerçek dinamikleri söz konusu. Bu gerçeği görüp bu gerçeğe göre oyuna girmek zorundayız. Yoksa emek sarf eden biz oluruz, kaymağı yiyen bir başkası olur. Daha çok üretelim, daha iyi markalaşalım, “Dünyada biz de varız!” diyelim. Birçok ülkede aldığımız bir ürüne menşei noktasında ‘Made in Turkey’ yazıyor ama biz bize ait olmayan markalarla yazıyoruz” açıklamalarında bulundu.

Konuşmaların ardından seminere geçildi

Açılış kısmının ardından seminer oturumlarıyla program devam ederken, ilk oturumda; Türk Patent ve Marka Kurumu Coğrafi İşaretler Dairesi Başkanı Hakan Kızıltepe Coğrafi İşaretli Ürünlerin Denetimi ve Tescil Süreçlerini, Türk Patent ve Marka Kurumu Yenilik ve Tanıtım Dairesi Başkanlığı Şube Müdürü Mete Kıvanç Ünaltekin Marka Tescil ve Başvuru Süreçlerini, Türk Patent ve Marka Kurumu Yenilik ve Tanıtım Dairesi Başkanlığı Sınai Mülkiyet Uzmanı Cengiz Adanur Patent Tescil ve Başvuru Süreçlerini, Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Personeli Suat Cengiz Düzce’nin Coğrafi İşaretli Ürünlerini ve Düzce Üniversitesi TTO Fikri ve Sınai Haklar Birimi Öğr. Gör. Lokman Atik Düzce Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi Patent Çalışmaları konularındaki sunumlarını gerçekleştirdi.

Günün ikinci ve son oturumunda, TOBB UYUM Arabuluculuk ve Uyuşmazlık Çözüm Merkezi Genel Müdürü Dr. Onur Yüksel ve TOBB UYUM Sınai Haklar Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Dalkıran Coğrafi İşaretli Ürünlerin Denetimi ve Hukuki Uyuşmazlıklar ile Coğrafi İşaretli Ürünlerin Ulusal ve AB Tescil Süreçleri konulu sunumlarını gerçekleştirirken, programın son konuşmacısı TRENDYOL İhracat Satış ve İş Geliştirme Müdürü Gökhan Kurtuluş da Coğrafi İşaretli Ürünlerde e-Ticaret ve e-İhracat konusunda sunum yaptı.

Marka, Patent ve Coğrafi İşaretler Bölgesel Bilgilendirme Semineri soru cevap ve hediye takdimleri ile sona erdi.

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.