islami sohbet müzik indir dini sohbet sohbet uwell turkce altyazili porno deneme bonusu deneme bonusu veren siteler betvolegiris.co van escort deneme bonusu medyum

“YABANCI DİL ÖĞRENMEDE NEDEN SORUN VAR?”

Düzce Üniversitesi Hakime Erciyas Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenen “Düzce Üniversitesi Yabancı Dil Öğrenci Çalıştayı” Cumhuriyet Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Gündem Yayın: 20 Nisan 2024 - Cumartesi - Güncelleme: 20.04.2024 17:24:00
Editör -
Okuma Süresi: 5 dk.
102 okunma
Takip EtGoogle News

Üniversiteden yapılan açıklamaya göre programa; Düzce Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İlhan Genç, Öğrenci Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koç, Hakime Erciyas Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Osman Dülger ile Düzce Üniversitesi öğretim üyeleri ve öğrencileri katıldı.

Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Düzce Üniversitesi Hakime Erciyas Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Osman Dülger, etkinlik ile akademisyenlerin üniversite mezunlarının yabancı dil eğitimi ile ilgili düşünceleri yerine öğrencilere söz vererek onların duygu ve düşüncelerini öğrenmek istediklerini ifade etti.

“Öğrencilerin sosyalleştiği bir yer”

Programda konuşan Düzce Üniversitesi Öğrenci Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koç, “Üniversiteler sadece eğitim ve öğretimin yapıldığı bir yer değildir. Üniversiteler program dışı etkinliklerin yapıldığı, öğrencilerin sosyalleştiği bir yerdir. Başarılı liderlerin ortak özelliklerine bakıldığında, üniversite hayatlarında çok fazla etkinliklere katıldıkları görülmüştür. Dekanlık olarak yaptığımız çalışmada biz de mezun öğrencilerimize iş başvurularında kullanmaları için sosyal transkript vereceğiz. Etkinlikte emeği geçenlere teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

Konuşmasını yapmak üzere kürsüye davet edilen Düzce Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İlhan Genç ise “Bu alanda yapılan ilk çalışma o nedenle çok önemli. Yabancı dil öğrenmede neden bir sorun olduğunu konuşmak için buradayız. Bizim öğrenciliğimizde de, bizden sonra da, hatta ilk Arapça veya Tanzimat Dönemi’nde Fransızca öğrenimi, gramer eğitimiyle başladığından bu alanda zorluk yaşanmaktadır.” şeklinde konuştu.

Açılış konuşmalarının sonrasında Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden, e-Twinning içerik geliştirme eğitmeni, Kenan Çete, “Yabancı Dil Öğretiminde Web 2.0 Araçları” başlıklı çevrim içi konuşma gerçekleştirdi. Kenan Çete konuşmasında; Web 2.0’da sınıfta birlikte çalışma yapabilme, şablon hazırlama, oyun ve müzikle eğlenerek öğrenme, soru-cevap sunum veya powerpoint sunum hazırlama, kitapla veya çizgi film yaparak öğretme, kendi öğretim kaynaklarını hazırlama gibi konulara değindi.

Programda, Düzce Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi öğretim elemanları tarafından müzik dinletisi de icra edildi.  Müzik dinletisi ilgi ve beğeniyle takip edildi. Programın öğleden sonraki bölümünde ise konuyla ilgili oturumlar gerçekleştirildi. Düzce Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nedim Sözbir de düzenlenen oturumları ziyaret ederek programın başarılı ve verimli olmasını temenni etti.

4 farklı grup, 4 oturum

Çalıştay kapsamında 4 farklı grubun 4 oturumda gerçekleştirdiği çalışmalar katılımcılarla paylaşıldı. “Grup 1’de İçerik, Materyal, Ders Kitapları”, “Grup 2‘de Ölçme Değerlendirme (Ödevler-Sınıf Dışı Etkinlikler)”, “Grup 3’te Yöntem - Teknoloji Kullanımı” ve “Grup 4’te ise Öğretim Elemanı & Öğrenci Performans ve Davranışları” konularında faydalı çalışmalar ve değerlendirmeler yapıldı.

Çalıştayda, yabancı dil öğreniminde eksik görülen veya iyileştirilmesini öngörülen konular maddeler halinde sıralandı. Oturumların tamamlanmasının ardından grup raporları hazırlandı ve sunumları paylaşıldı.

“Öğrenciye dersi anlattırmak öğrenci merkezli eğitim değildir”

Düzce Üniversitesi Yabancı Dil Öğrenci Çalıştayı’nın kapanış konuşmasını gerçekleştiren Hakime Erciyas Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Osman Dülger, ''Literatürde var olan, akademide hep konuşulan çalışmaları, uygulamaya konulan konular dışında bazen bizim düşünemediğimiz sorunların, çalıştayda konuşulduğunu gördük. Öğrenciye dersi anlattırmak öğrenci merkezli eğitim değildir. Öğrenciyi dinlemek, sorunlarını ve çözüm önerilerini onlardan dinlemektir. Çalıştay sonuç önerileri ile bizlere ödev vermiş oldunuz. Biz de yönetim olarak elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız. İyileştirilmesini öngördüğünüz meseleleri tüm akademik ve idari birimlere bildirecek ve desteklerini isteyeceğiz. Söylenmek yerine fikirlerinizi açık açık söylediğiniz için tüm katılımcılara, sektörden gelen mentörlere, akademik ve idari personelimize teşekkür ediyorum.'' şeklinde konuştu.

Düzce Üniversitesi Yabancı Dil Öğrenci Çalıştayı, kapanış oturumunun ardından sona erdi.

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.