Ramazan'da uzak durulması gerekenler

Sağlık 1 Eylül 2016 12:00
Videoyu Aç Ramazan'da uzak durulması gerekenler
A
a

Uzmanından Ramazan ayında beslenme uyarısı. Diyetisyen Tuğçe Karaduman, yanlış beslenme alışkanlıklarının sağlık problemlerine neden olabileceğine dikkat çekti. Karaduman, sahura mutlaka kalkılması gerektiği uyarısında bulundu.

 

Ramazan ayında sağlıklı ve formda kalarak oruç tutmanın tüyolarını Özel Hayri Sivrikaya Hastanesi Diyetisyeni Tuğçe Karaduman'dan aldık. Karaduman, Ramazan ayında sağlıklı kalmak için iftar ve sahurda alınan gıdalara dikkat edilmesi gerektiğini belirtti. Özellikle kızartmalardan, hamur işlerinden, aşırı şeker ve yağ içeren besinlerden uzak durulması gerektiğini ifade eden Karaduman, "Bu besinlerden uzak durmak gece oluşacak hazımsızlıklardan, mide yanmalarından ve kilo problemlerine karşı koruyacaktır. Yemeklerin pişirilmesi çok önemlidir. Özellikle ızgara, haşlama ve fırında yapılan yemekler tercih edilmelidir. Yemeklerin yağı suyunda olduğu için sebze ve et yemeklerinin suyunu tüketilmemesine özen gösterilmelidir" diye konuştu.

Doktora ve diyetisyene başvurun

Yanlış beslenme alışkanlıklarının sağlık problemlerine neden olabileceğine dikkat çeken Karaduman, sahurdan iftara uzun bir açlık dönemi yaşandığı için şeker hastalarının gebe, yaşlı,, tansiyon, kalp ve böbrek hastalarının doktorlarına ve diyetisyenlere danışarak oruç tutması tavsiyesinde bulundu.

Mutlaka sahura kalkılmalı

Oruç tutanların mutlaka sahura kalkması gerektiğini söyleyen Karaduman, sahurda hafif öğünler tercih edilmesi gerektiğini belirtti. Karaduman, gün boyu vücudun susuz kaldığına dikkat çekerek iftardan sahura kadar olan sürede 1,5-2 litre su tüketilmesi gerektiği üzerinde durdu.

Karaduman, "İftarda şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar veya meyve tatlıları yemekten 30 dakika sonra tüketilmelidir. Yemekleri hızlı yemekten kaçınmalı, yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek yenmelidir. Tek seferde büyük porsiyonlar yerine iftardan sonra birer saat ara ile her seferde küçük porsiyonlar şeklinde beslenmelidir" dedi.

Karaduman, ayrıca iftar yemeğinden hemen sonra televizyon veya bilgisayar karşısına geçmek, koltukta dinlenmek yerine biraz hareket etmek, kısa mesafeli yürüyüşler yapmanın sindirime yardımcı olacağını belirtti.

1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

Sitemiz yenilendi, tasarımı sizce nasıl ?

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat