‘KANUN ÖLÜ DOĞMASIN!’

Gündem 26 Aralık 2018 16:24
Videoyu Aç ‘KANUN ÖLÜ DOĞMASIN!’
A
a

Eğitim-Bir Sen Düzce Şube Başkanı Ömer Faruk Çelebi, 2019 yılında uygulamaya konulması planlanan Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun ölü doğmaması için öğretmene destek kanunu olacak şekilde yürürlüğe girmesi gerektiğini belirterek, “Bütün bunlar için eğitim paydaşlarının katkısına ve katılımına fırsat verilmelidir.’ dedi. Çelebi ayrıca hazırladıkları taslağı da kamuoyuyla paylaştı. 

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan 2023 eğitim vizyonu ile ilgili Eğitim-Bir Sen Düzce Şubesi tarafından bir basın açıklaması yapıldı. Şube Başkanı Ömer Faruk Çelebi tarafından yapılan açıklamada öğretmene meslek değil destek kanunu çıkarılması gerektiği ifade edildi.

Eğitimin iletişimden beslenen, akli süreçlerin hakim olduğu ve ahlaki sonuçları olan bir süreç olduğunu dile getiren Çelebi, ‘Eğitim vazgeçilemez, devre dışı bırakılamaz, ertelenemez ve yok sayılamazdır.’ dedi.

Meslek Kanunu’na ihtiyaç var’

Resmî-özel öğretim kurumu ayrımı yapılmaksızın bütün öğretmenleri kapsayacak, öğretmenlik mesleğinin bütün boyutlarını ele alacak bir yasal düzenlemeye ihtiyaç olduğunu belirten Çelebi, şöyle konuştu: ‘Öğretmenlik mesleğini düzenleyecek bir kanuna ihtiyaç olduğu konusunda toplumda ve eğitimin paydaşları arasında bir mutabakatın varlığı kuşkusuzdur. Ancak bu mutabakatın, kanunun içeriği konusunda da aranmasının gerektiği şüphesizdir. Mesleğin bütün yönlerini kapsayan sistematik bir düzenleme yapılmadan, bu çok parçalı yapı altında öğretmenlik mesleğinin statüsünün yükseltilerek niteliklerinin geliştirilmesinin sağlanmasının mümkün olmadığı, meslek mensuplarının mesleği ifa süreçlerinin sürdürülebilir olmadığı görülmektedir. Öğretmenliğin bir kariyer mesleği, yöneticiliğin profesyonel bir meslek olarak değerlendirilmesi ve mesleki standartlara kavuşturulması isteniliyor ise bunu sağlayacak olanın bir meslek kanunu olacağı kuşkusuzdur.’

Öğretmenlik Destek Kanunu çıkarılmalı’

Açıklamada ayrıca toplumun tüm kesimlerinin taleplerinin dikkate alınması gerektiğine dikkat çekilerek, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2023 Eğitim Vizyonu’na değinildi. Çelebi kanunun içeriğiyle ilgili beklentilerini şu sözlerle aktardı: ‘2018 yılında Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun hazırlık ve tasarım çalışmalarının, 2019 yılı içinde ise geliştirme çalışmalarının tamamlanarak uygulamaya konulacağı kararlaştırılmıştır. Eğitim-Bir-Sen olarak, söz konusu hazırlık, tasarım ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak amacıyla bir meslek kanunundan beklentiler ve Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun içermesi gereken unsurlara ilişkin bir çalışma yaptık. Biz Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmene destek kanunu olarak tanımlamasını sağlayacak bir içerikle yürürlüğe girmesini istiyoruz. Kanun ancak bu şekilde ölü doğma riskinden kurtulur, haklı talepleri ve beklentileri karşılayabilir. Bütün bunlar için eğitim paydaşlarının katkısına ve katılımına fırsat verilmelidir.’

Kanun taslak çalışmasını kamuoyuyla paylaştılar

Öğretmenler için meslek değil destek kanunu çıkarılmasını talep ettiklerini ifade eden Çelebi, kanunun öğretmenlik mesleğinin tanımından staj ve diplomalandırmaya, görev ve sorumluluklarından sendika ve sivil toplum kuruluşlarına katılımlarına kadar her konuyu kapsamı gerektiğini söyledi. Çelebi, hazırladıkları taslakla ilgili olarak şu bilgileri paylaştı; ‘Kapsam, öğretmen kavramı ve tanımı/betimlenmesi; öğretmenlik mesleğinin özellikleri, mesleki standartlar, temel ilkeler, mesleğe giriş; diploma, sertifika, sınav, staj süresi vb. şartları, öğretmenlerin hakları, görev ve sorumlulukları, mesleki yeterliğin gelişimi-kariyer basamakları, ödül ve disiplin uygulamaları, öğretmen istihdamı ve çalışma şekilleri-iş güvencesi, atama ve yer değiştirme ilkeleri,çalışma süreleri, mesleki yeterliğin kaybı ve süreçleri, eğitim kurumu yöneticiliğine atama, eğitim kurumu yöneticilerinin statüsü ve özlük hakları, eğitim kurumu yöneticilerinin hak, yetki ve sorumlulukları, öğretmenlerin eğitim kurumlarındaki konumu, öğretmenlik pratiklerinin incelenmesi, öğretmenin özdenetimi (akran değerlendirmesi), rehberlik, denetim ve teftiş süreçleri, öğretmenlere ve eğitim kurumu yöneticilerine ilişkin üst kurullar-etik ilkeler, şikâyet ve itiraz mekanizmaları, öğretmenlerin profesyonel gelişimini düzenleyen ilkeler, öğretmenlerin sendika ve sivil toplum kuruluşlarına üyelikleri; siyasal katılım ve eylemleri, mesleki özerklik-karar alma süreçlerinde öğretmenlerin katılımını sağlamaya yönelik tedbirler, eğitim-öğretim hizmetinin sunumu sırasında öğretmenlere karşı işlenen suçlar, detaylı, açık, net ve beklentileri karşılayacak şekilde yer almalıdır.’

1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

yazarlar YAZARLAR
öne çıkanlar ÖNE ÇIKANLAR
alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

Sitemiz yenilendi, tasarımı sizce nasıl ?

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat

Düzce Manşet Gazetesi - Düzce Asayiş Güncel Sağlık Eğitim Siyaset Spor Haberleri